Hra na kytaru
Celková délka výuky 2 hodiny týdně, ve vyšších ročnících 3 hodiny týdně.
Základem studijního zaměření je vzdělávací zaměření Hra na strunné nástroje. Kytara v sobě spojuje přednosti nástroje melodického a akordického. Z hlediska historického vývoje zahrnuje všechna stylová období až po současnost (rozmanitost žánrů). Uplatňuje se v sólové i komorní hře, v orchestru a různých hudebních seskupeních.
Podmínky vzdělávání
Vlastní hudební nástroj a další vybavení
Pro výuku hry na kytaru je nutné vlastnit hudební nástroj, podnožku, židli a notový stojan. Škola může zapůjčit školní nástroj, ale jen po dobu nezbytně nutnou. Po určité době (po individuální domluvě s učitelem) musí rodiče zakoupit nástroj vlastní.
Nejen fyzické předpoklady hry na kytaru
Žák musí být dostatečně fyzicky vyspělý, s nástrojem není dobré bojovat, ale soustředit se na to, jak zvládnout hru melodie, kombinace melodie s basem, akordů, kvalitního doprovodu.
Nezbytnou výbavou pro tvorbu tónu je hudební sluch. I když se během výuky hudební sluch postupně zdokonaluje, jsou ke hře na kytaru vybíráni žáci, kteří dobrý hudební sluch prokáží při talentových zkouškách.
Požadavky na žáka a zákonné zástupce
Nepostradatelná je domácí příprava žáka, která je nezbytná pro rozvoj prstové techniky obou rukou. V 1. ročníku je vhodná účast rodičů na vybraných hodinách (po konzultaci s vyučujícím).
Jsme škola, ve škole se navštěvují všechny předměty
Výuka hry na hudební nástroj je složena z více předmětů, které je žák povinen navštěvovat. V prvním stupni se jedná o výuku hudební teorie (Hudební nauka), bez níž se vzdělaný hudebník neobejde a později předmět Tvorba doprovodů. Ve vyšších ročnících je výuka hudební teorie nahrazena výukou skupinové hry a souhry s ostatními hráči.
Poznámky k hodnocení žáka
Na konci každého ročníku vykonává žák postupovou zkoušku. Na konci 5. ročníku žák prokáže spolu s postupovou zkouškou znalost not a akordů na náhodně vybraných písních. Zaprvé hrou jednohlasé melodie z lisu, zadruhé hrou akordického doprovodu z listu. V případě neprokázání znalostí not a akordů žák nepostupuje do šestého ročníku a ve studiu končí.
Na konci 7. ročníku žák buď vykoná veřejné absolventské vystoupení, nebo složí závěrečnou zkoušku před komisí, kde předvede svůj absolventský repertoár a prokáže znalost not a akordů na náhodně vybraných písních. Zaprvé hrou jednohlasé melodie z lisu, zadruhé hrou akordického doprovodu z listu. V případě neprokázání znalostí not a akordů žák ve studiu končí.
Veřejné vystoupení žáka
Každý žák musí v průběhu studia vystoupit na veřejných koncertech a akcích pořádaných školou, a to v rámci sólové nebo komorní hry. Je nepochybně logické, že by nemělo smysl učit se hrát na hudební nástroj a nikde nevystupovat.
Žák je povinen v rámci jednoho školního roku minimálně 1x veřejně vystoupit na akcích pořádaných školou (besídky, koncerty školy, třídní besídky).