Prostorová tvorba

Celková délka výuky 3 hodiny týdně.

Obsah tohoto vzdělávacího zaměření spočívá v tvorbě keramické a částečně i v sochařské. Děti mladšího školního věku modelují z válečků, vyvalují plát hlíny, zdobí ho – otiskují, nalepují, ryjí apod. Později vytváří duté tvary. Řešení užitého předmětu obohacují impulsy volné tvorby, rozvíjející tvořivost a cit pro materiál. Také zkoušejí volné modelování ,, z ruky“, což slouží jako příprava pro pozdější sochařské pokusy. Starší žáci využívají samostatné výtvarné myšlení, cit pro kompozici, stylizaci nebo dekorativní formu. Součástí předmětu KERAMIKA je také osvojení různých způsobů nanášení glazur a jejich dodatečné dekorování.

Podmínky vzdělávání

Požadavky na žáka a zákonné zástupce

Žák by měl mít chuť tvořit a poznávat nové věci, být samostatný a umět se soustředit na práci. Nesoustředěnost nedovoluje žákovi déle vytrvat nad námětem.

Pro práci v ateliéru doporučujeme pracovní oděv (staré triko, košile), pro citlivější děti gumové rukavice. Ostatní pomůcky a materiál hradí škola.

Poznámky k hodnocení žáka

Žák, který často chybí, nemůže být na konci školního roku klasifikován.

Žákovské práce jsou průběžně vystavovány na výstavách, popř. v areálu školy. Studium je rozděleno na I. a II. stupeň, podmínkou pro úspěšné absolvování je realizovat odpovídající absolventské práce. Zvlášť talentovaní žáci využívají svých znalostí a dovedností při zkouškách na střední školy výtvarného zaměření.

Soubory ke stažení

Mgr. Nikola Štěrbová
Prostorová tvorba
Výtvarná realizace